вторник, 25 февраля 2025 г.


The Revenant 

Kas traditsiooniline raadio on hääbumas?

Kunagi oli raadio üks kõige levinumatest meediaallikatest. Põhjus on lihtne – raadio signaali kättesaamine
oli palju lihtsam võrreldes televiisoriga (seade on lihtne) või ajakirjandusega (paber ei ulatu kaugele, kuigi ka ajaleht on üsna lihtsalt kättesaadav).
Kuid ajastul, kus andmevahetus on alati saadaval, ei saanud raadio enam hästi hakkama. Tegelikult on raadiol sama probleem nagu paljudel teistel traditsioonilistel meediakanalitel, näiteks televisioonil või kinol – need on jäänud alla on-demand-teenustele.
Raadiot on asendanud sarnased, aga kasutajasõbralikumad tooted, näiteks podcastid. Selleks, et oma lemmiksaadet kuulata, ei pea enam õigel ajal raadio sisse lülitama. Samuti kuulavad paljud inimesed saadete salvestusi YouTube'is. Mõned raadiojaamad pakuvad küll saadete tagantjärele kuulamise võimalust, aga nende populaarsus näib siiski kahanemas. Enamik raadiokanaleid on samuti kolinud veebi – saad kuulata kas veebilehelt või spetsiaalse pleieri kaudu.
Analüütikud annavad erinevaid hinnanguid: kas raadio populaarsuse kasv on nullilähedane või siiski paar protsenti. Arvestades üldist majanduskasvu, võib sellist seisu pigem languseks pidada. Seega paistab, et traditsioonilise raadio ajad saavad varsti läbi.

Ajalehed – ellujäämise meistriklass

Kui raadiol läheb keeruliselt, siis ajalehed on uue olukorraga üsna hästi kohanenud. Vaatamata sellele, et nad kolisid veebi, jäid nad siiski oluliseks uudisteallikaks.
Tänapäevased ajalehed kasutavad mitmesuguseid tehnoloogiaid, et oma positsiooni hoida. Eestis on kasutusel nii RSS-vood, podcastid (nii audio kui ka video), livestreamid (teksti ja videoga). Lisaks on paljudel väljaannetel oma mobiilirakendused, mis saadavad kasutajatele teavitusi.Praktiliselt igal suuremal väljaandel on oma kontod sotsiaalmeedia platvormidel. Seal jagatakse uudiseid, tõmmatakse tähelepanu ja suheldakse lugejatega.Paywall ehk tasuline sisu on tavaline nähtus. Samuti leidub veebiversioonides palju reklaame. Kuid see kõik aitab ajalehtedel end ära majandada ja jääda usaldusväärseks infoallikaks. Tegelikult on nüüdseks raske neid väljaandeid isegi ajalehtedeks nimetada. Nad on pigem kaasaegsed meediaplatvormid, mille põhituum oli kunagi paberil ajaleht, aga nüüd on selleks veebileht, kus sisu levib palju laiemalt ja kiiremini.


 https://www.radiocentre.org/the-audio-market/ad-revenues-and-forecasts/
 https://www.thebusinessresearchcompany.com/report/radio-broadcastings-global-market-report

Комментариев нет:

Отправить комментарий